Blog

Coaching-ul urmareste ridicarea nivelului calitativ al performantelor si al capacitatilor de invatare.

Scopul suprem al procesului de coaching este dezvoltarea ledershipului autentic. Este cea mai eficienta metoda de dezvoltare a capacitatii de conducere a managerilor. De la managerii debutanti pana la cei superiori, companiile au nevoie de oameni care sa poate gandi si concretiza succesul, exploatandu-si puterea de a influenta si inspira, de a colabora si organiza, si, mai presus de toate, de a conduce

Coachingul este o metoda eficienta pentru atingerea succesului si a excelentei in viata personala si cea profesionala.

De asemenea, este una dintre cele mai eficace tehnici de optimizare a afacerilor, mai ales din perspectiva raportului costuri - rezultate.


In slujba potentialului si a maiestriei personale

“Nu schimbam lucrurile luptand impotriva a realitatii prezente. Ca sa schimbi ceva, creaza un nou model care il face pe cel existent sa fie iesit din uz” Buckminster Fuller Imi aduc aminte din scoala primara despre problemele de aritmetica pe care le rezolvam. Incepuse sa-mi placa iar pe masura ce rezolvam o problema bine, cautam in culegerea de matematica o alta problema. Aceasta mentalitate de “rezolvator de probleme” este foarte prezenta. Ne petrecem viata rezolvand probelemele care apar in calea noastra. Insa nu evoluam rezolvand probleme. Rezolvarea problemelor ne tine prinsi in tiparul de gandire curent, care ne-a adus pana unde suntem acum. Facand ceea ce am mai facut, ajungem unde am mai ajuns. Evoluam prin parteneriatul pe care il facem cu potentialul pe care il avem si ...

Inteligenta emotionala la lucru

Poate ati auzit expresia “cel care predica are cea mai mare nevoie” din postura aceasta scriu despre Inteligenta Emotionala si modul in care cred ca este o cale de a atinge maiestria personala.  Perspectiva din care abordez inteligenta emotionala este cea in care imi propu sa o pun la lucru:  la propriu sa lucreze pentru obiectivele mele dar si la figurat, sa o aduc la locul de munca. - Care este o resursa din mediul profesional sau personal pe care o poti activa acum pentru obiectivele tale? Provocarea pe care v-o lansez voua si mi-o lansez si mie este urmatoarea: -          Cum poti sa te uiti inauntru sufletului tau in timp ce te perfectionezi la munca? -          Cum poti sa devii din ce in ...

Cand organizarea devine simpla si produce rezultate

Speakerul motivațional, Zig Ziglar, a capturat simplu un proces eficient “Ești născut să câștigi, dar ca să fii un câștigător, trebuie să planifici cum să câștigi, să te pregătești să câștigi și să ai încredere să câștigi.” Succesul, reușita reprezintă un rezultat, o consecință, iar ca să avem reușită în atingerea unui obiectiv anume, avem nevoie de un proces eficient care să conducă la reușită. Un astfel de proces începe printr-o etapă de organizare. Verbul a organiza are câteva explicații utile în dicționar: a face ca un grup, organizație să funcționeze sau să acționeze organic (repartizând însărcinările și coordonându-le conform unui plan adecvat; a stabili și a coordona mijloacele tehnice, economice, administrative, astfel încât să permită executarea în condiții optime a unui proces; ...

Colaborarea genereaza performanta

Colaborarea  genereaza  performanta Colaborarea este un cuvant care este definit in DEX ca fiind “participarea activa, printr-o contributie efectiva, la o munca in comun” iar din perspectiva mea aceasta este una dintre competentele esentiale, direct legate cu performanta. Charles Darwin a fost cel care a spus “de-a lungul intregii istorii a omenirii si nu numai (istoriei animalelor), cei care au invatat sa colaboreze si sa improvizeze eficace in mediu, au continuat sa existe”. In ultimii ani si foarte prezent in literatura de dezvoltare personala din statele anglo-saxone, se vorbeste foarte mult despre leadership si despre performanta. Despre cum putem noi insine sa fim lideri sau sa trezim liderul din noi. Eu as vrea sa scriu despre o competenta mult mai subtila, dar ...

Tranzitia de la specialist la manager

  Cel mai timpuriu test de leadership vine odata cu prima numire intr-un post de manager. Multi manageri nou promovati pica la acest test, însă sunt şi manageri cu ştate vechi care acţionează ca şi când ar fi specialişti. Procesul creşterii uni manager este un unul de descoperire si invatare. O companie pierde foarte mult cand un specialist foarte bun este promovat manager si acest proces nu este unul reusit, adica noul manager nu este la fel de performant conducand-i pe altii. Am intalnit in multe organizatii promovari care s-au soldat cu un esec si am vazut frecvent ca actorii implicati in acest proces nu ii inteleg provocarile si, ca atare, esecul ii ia prin surprindere, fiind convinsi ca au facut tot ce trebuia. Am ...

Management “din suflet”

Acum cateva luni in urma am scris un articol -Management cu suflet - pentru site-ul revistei Cariere  si de la publicarea acelui articol, au mai fost cateva idei pe care le-am experimentat si care m-au dus la alte concluzii. Am adresat atunci o intrebare si o provocare totodata: poate managementul sa contribuie la fericirea oamenilor? Inclusiv a managerului? Procesul managerial este unul simplu: managerul seteaza directia avand obiective clare, explicand “regulile jocului”, oferind toate informatiile si resursele de care angajatii au nevoie pentru a atinge obiectivele,  organizeaza si coordoneaza resursele astfel incat sa atinga eficient rezultatele, planifica activitatile, monitorizeaza si evalueaza progresul. Insa ceea ce diferentiaza un manager valoros, care obtine rezultate intr-o maniera sanatoasa si creste impreuna cu echipa sa, de ...

Fată în față cu tine: ce rezultate generezi?

  Vine un moment în cariera fiecăruia dintre noi când cel mai bun mod de a afla ce rezultate generezi în munca ta este să te dai un pas în spate și să-ți adresezi câteva întrebări. Să ai răspunsurile este mai puțin important decât să știi ce întrebări să-ți adresezi. Un articol de citit  cu pixul în mână. Rezultatele reprezintă un bilanț, un efect sau o finalitate a unei activități. Ca să atingi rezultatele dorite, ai nevoie să știi de la început ce vrei să atingi, pentru a-ți concentra atenția în direcția respectivă. O paralelă pe care o folosesc frecvent – ca atunci când pleci într-o călătorie: cu cât îți este mai clară ținta (destinația finală) și cu cât ai mai mult feedback ...

Știi să taci?

  Pare simplu si banal sa taci. Pe cat de simplu pare, este unul dintre comportamentele cel mai greu de pus în practică. Voi aborda în acest articol mai mult modul în care tăcerea este importantă pentru manageri, însă puteți folosi aceleași idei și în alte medii: în familie, cu prietenii… Tăcerea este una dintre cele mai puternice tehnici pe care un manager le poate folosi. S-ar putea sa va ganditi ca glumesc, ca managementul este o arta, este un proces complex, care poate fi practicat cu rezultate bune doar de cativa manageri experimentati…. Poate ca da, poate ca nu. Cel mai important instrument in management este insusi managerul! Imaginati-va urmatoarea situatie: un angajat vine grabit la managerul  sau, deoarece a aparut o situatie ...

O pauză bine meritată

Cred că fiecare dintre noi are o listă cu lucruri pe care trebuie să le facă în fiecare zi, săptămână sau măcar pe termen lung. Obicei care este de altfel benefic pentru orice om care lucrează în business şi care îşi doreşte să ţină cont de stadiul în care se află obiectivele pe care şi le-a setat. Toţi avem sarcini de îndeplinit, discuţii de purtat, oameni de contactat şi este uşor să cazi în capcana termin sarcina X şi apoi gata, sarcină care de cele mai multe ori duce la o alta şi tot aşa, până ce ajungem să ne consumăm complet. Întrebarea este cum reuşim să fim constienti acest continuu du-te-vino? Când am cunoscut-o pe Alexandra era o fire foarte tulburată ...

Forum

<?php latest_activity(5);?>